Jak funguje on-line účetnictví

On-line účetnictví je fenomén, který přináší mnoho výhod pro menší a střední firmy. Charakterizuje ho paperless komunikace (žádné papíry) a stálý přístup k interním datům.

Sdílet příspěvek

On-line účetnictví je nedílnou součástí moderního řízení firmy. Vyměňte papírovou kartotéku za digitální archiv a otevřou se před vámi dveře k celkovému zefektivnění procesů. V datech, která můžete filtrovat a srovnávat, je totiž síla. Síla, kterou potřebují především pracovníci na manažerských pozicích. Pokud máte pocit, že se od vás kvůli řídící pozici očekává, že budete vědět o všem, co se ve firmě děje, potřebujete přehledný zdroj informací. On-line účetnictví používá nástroje s širokým využitím pro reporting a byznysová rozhodnutí.

 

Jak funguje on-line účetnictví 

On-line účetnictví je založené na administrativě bez papírů, kdy veškeré podklady k fakturaci, nákupu, prodeji atp. evidujete v digitální podobě. Díky tomu, máte přístup k aktuálnímu přehledu finanční situace, pohledávkám nebo ekonomickému vývoji a to 24 hodin, 7 dní v týdnu odkudkoliv. 

Důležité je, jakým způsobem se dokumenty do online prostředí dostanou, a jak je následně zužitkujete. V tomto bodě narážíme na první dělení nabízených účetních služeb. 

 

Jaká je nabídka vedení účetnictví on-line

 

  • Virtuální účetní firma

Virtuální účetní firma pracuje tak, že jí nasdílíte faktury (např. e-mailem) a firma se na dálku postará o zpracování potřebných přehledů. S takovou účetní firmou se tedy zbavíte papírů, a protože nemusí probíhat osobní setkání, ušetříte i čas.

  •   On-line účetní aplikace 

Aplikace nahrazují lidskou práci tam, kde to jde. Většinou poskytují prostředí, ve kterém si formou „samoobsluhy“ vyřešíte to, co právě potřebujete. Nahrajete do nich obsah (faktury, účtenky) a pak s ním dál pracujete. Dobré účetní aplikace nabízí různé technologické vychytávky (například automatické párování plateb).

  •   On-line účetnictví s automatizací 

Budoucnost leží v kombinaci chytrých aplikací a externích specialistů, kteří vyhodnocují data. Zautomatizování běžných a opakujících se úkonů pomocí aplikace umožňuje uvolnit kapacity seniorních účetních a daňových poradců tak, aby se mohli věnovat konzultacím. Tuto službu nabízíme my, a to formou vedení účetnictvímzdového účetnictví nebo daňového poradenství.

 

Proč zvolit on-line účetní firmu?

 

Protože, když se dobrý účetní nemusí starat o rutinu a přepisovat čísla mezi kolonkami, může se věnovat interpretaci získaných dat nebo se s Vám pobavit o ekonomickém výhledu vašeho podnikání.  A pokud nejste zrovna příznivec konzultací, pak oceníte neomezenou dostupnost zpracovaných reportů, které si otevřete na jakémkoli zařízení s připojením k internetu. 

 

Co dokážete s reportingem z účetnictví: 

 

  • Vyhodnotit dosažení obchodních cílů
    • Plánovat cash flow
    • Sledovat přehled pohledávek a závazků 
    • Kategorizovat klíčové odběratele 
    • Odhalit trendy v prodeji produktů či služeb 
    • Vytvořit business plán 
    • Plánovat podle sezónnosti 
  • Reporting, který našim klientům zpracováváme, si můžete prohlédnout. Vyzkoušejte demo (přihlašovací jméno: info“zavináč“mcuad.cz; heslo: demo)

Další články

Daňové novinky 2024

Stejně jako každý rok, i tentokrát se daňová legislativa potýká se změnami pro rok 2024, které mohou mít významný dopad na Vaše podnikání a finanční plánování.

5 tipů, jak využít digitálních prostředků k efektivnímu účetnictví

V dnešní digitální době jsou k dispozici různé nástroje a aplikace, které mohou výrazně usnadnit a zefektivnit správu financí pro podnikatele a firmy. Tyto digitální tipy nejen zrychlí a zefektivní procesy v účetnictví, ale také umožní lepší sledování a řízení finančních toků ve firmě.